úterý 29. prosince 2015

Lucie KADEŘÁBKOVÁ - Ateliér Lůca

 Chci vám povědět o člověku, kterého jsem kdysi potkala a ztratila z dohledu, abych ho opět potkala ve správný čas.
Lucie je člověk, který rád tvoří, ať maluje nebo batikuje, vyrábí, nebo jen drží prázdný blok v ruce s tužkou a přemýšlí, co ještě vymyslet. Vždy mi stačilo s ní být chvilku sama, a jen tak u kávy si popovídat. Pokaždé, mě dokázala neskutečně nabít svou energií. Nedej bože, jakmile jsem začala trošku o něčem pochybovat nebo říkat slova: „Takhle ne, udělám to jinak“ nebo jsem jí volala „Luci, co si o tomhle myslíš?“ - projevila se u mě klasická známka nedůvěry v to, co dělám. Kdyby mohla, tak mě snad i jednu natáhne. Kdo by dneska kolikrát pár facek pro svou nedůvěru, k tomu co dělá, nepotřeboval? 



Vždycky mě dokázala slovně nakopnout, abych přestala přemýšlet nad neúspěchem a trošku si věřila.  Šlo vždy jen o přesvědčení, pokud šlo o nový projekt, je a bude, jedna z opravdových kamarádek, včetně kamarádky Veroniky, která věděla o všem, co chci začít. Navíc možná i to, že je úžasná nejen jako výtvarnice, která má dar vytvářet umění, ale také má dar esoterický. Vidí ve svých kartách přesně to, nač jsem se dopředu zeptala.

Jak se Lucka do mého života opět vrátila?

Když jsme přišla s návrhem projektu „Dvacka pro chlupáče“ znovu se objevila v mém životě po dlouhé době a to díky Facebooku, kde mi popřála s projektem mnoho štěstí. Jelikož ona sama je „koňařka“ a zastáncem zvířat, zeptala se mě, co tento projekt představuje. Vysvětlila jsem jí, že jde o aukce věcí, které většinou již lidé nepotřebují, a než by je vyhodili, raději ať je touto formou darují. Tyto produkty pomohou útulkovým chlupáčům. No, to bylo něco pro ni. Ihned a bez jakékoli možnosti oponovat, sdělila: „Dám ti všechny moje batikované výrobky, co tu mám, dej je do aukce, je to asi 100ks, snad to pomůže“ no v telefonu, to vidět nemohla, ale spadla mi brada. Zeptala jsem se, jestli má teď co prodávat, nebo aby jí to nezruinovalo, věděla jsem moc dobře, že finančně na tom není jako matka samoživitelka nikterak dobře, její odpověď byla bez komentáře: Když to pomůže chlupáčům, jednou se mi to vrátí a neskutečně mě nabíjí někomu pomáhat, ať to stojí, co to stojí“.  
Další den, mi v obří Makro tašce dovezla hromadu nádherných batikovaných šátku, oblečení i ručně vyráběných šperků. Ten měsíc byla aukce opravdu hodně úspěšná a přinesla pejskovi měsíce opravdu velkou pomoc.
dyž přišla nabídka na podílení se při veřejné sbírce pro děti na dětském odd. Onkologie v Brně oslovila jsme opět Lucku s nápadem vyrobením symbolických andělíčku pro maminky, sestřičky a vedení v této nemocnici. Měl to být takový důkaz toho, že tito lidé, jsou pomyslnými anděl, těchto dětí bojujících s nádorovým onemocněním.
Dnem i nocí tvořila vlastníma rukama a se srdcem tyto krásné keramické anděly, které všem rodičům, ale i personálu, vykouzlily úsměv i malou slzu do očí. Andělé jsou symbolem víry a naděje, lásky a uzdravení. Tedy podle mě. Při této akci bylo rozdáno víc jak 50 andělů a 4 byly věnovány opět do aukce na „Dvacku po chlupáče“ na pomoc pejskovi měsíce. Jeden speciální andílek byl určený pro Evu Šteklovou s nadačního fondu Pes v Nouzi, už proto, že chce i nadále podporovat svými výrobky a produkty tento nadační fond i do budoucna. Za to, se pro mě stává velikým člověkem s velkým srdcem.

Osobní vzkaz:
Lucie Kadeřábková!
Jsem hrdá, že mám ve své blízkosti člověka, který mi nejen dodává energii, ale  má srdce na správném místě. Ještě jednou děkuji za nádherné andělíčky, které tvým jménem jsme ráda předala.

Ateliér Lůca

3 komentáře:

  1. Je to úžasná žena,škoda,že takových není více i já Lucince moc děkuji za podporu pejsků Dana

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji za Lucii za takový krásný komentář. I vy Danuško jste skvělá a již od počátku projektu "Dvacka pro chlupáče" pomáháte. Jedno vám, ale mohu slíbit v rámci nového připravovaného projektu pro nadační fond Pes v nouzi budu cestovat i po republice a věřím, že vám budu moci i osobně poděkovat. Tremlová Ivana

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Prosím nepoužívejte v komentářích vulgarysmi, ani urážlivé komentáře. Jsme tu, abychom pomáhali druhým. Děkuji